Forståelse for og anvendelse af funktioner i matematikundervisningen i folkeskolen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er, gennem observation og sparring med matematiklærere i udskolingen, at udvikle aktiviteter og indsatser, der sætter fokus på udvikling af elevernes begreb om, anvendelse af og kritisk forholden sig til funktioner. Kendskab til forskellige typer af aktiviteter og elevers forskellige løsningsstrategier vil være nyttige for lærerstuderende og lærere at anvende i undervisningen og dermed støtte elevernes forståelse af funktionsbegrebet.
Kort titelFunktioner i folkeskolen
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato02/01/2301/07/25

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • funktion
  • funktionsbegrebet
  • matematik
  • repræsentationer
  • misopfattelser
  • Skoler, fag og institutioner
  • matematik
  • funktioner
  • funktionsbegrebet
  • læreruddannelse
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • læreruddannelse
  • matematik
  • matematiklærer