Fra ord til form - En ny metode til strategisk design af visuel identitet

Projektdetaljer

Beskrivelse

Dette projekt beskriver en metode til, hvorledes en grafisk designer kan udvikle en visuel brand identitet ved hjælp af et nyt værktøj; et løsningskatalog, som oversætter kerneværdier (ord) til deres visuelle ækvivalenter (form). Ideen er, at designeren i nogen grad skal kunne deducere sig frem til en optimal, relevant løsning i stedet for – som det er praksis – at bruge intuitiv trial-and-error-metode indtil der opnås en acceptabel løsning.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/1731/12/22

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • visuel
  • design
  • esotorisk
  • eksotorisk

Publikation

  • 2 Tidsskriftsartikel

Fra ord til form: nyt værktøj til visuel kommunikation

Hartelius, A. M., okt. 2018, I : Udkom. 28/5, 2, s. 50-51 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang
Fil
1 Downloads (Pure)

Fra ord til form

Hartelius, A. M., 2 okt. 2018, I : MediaJournal. 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling