Projektdetaljer
Beskrivelse
Formål: At undersøge en antagelse (hypotese) om relationer mellem skolefaktorer, nye læreres self-efficacy og kvaliteten af deres undervisning ved at følge den første årgang af nye lærere med natur/teknik som liniefag (spørgeskema, observation og interview), for om muligt at pege på vigtige faktorer, der kan fremme læreres self-efficacy og dermed kvaliteten af deres undervisning. Samarbejde med CVU (seminarier), og supplerering med undersøgelse af de nye natur/teknik-læreres undervisningsfaglighed (pedagogical content knowledge)
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/00 → 31/12/05 |
Links | http://pure.au.dk/portal/en/publications/fra-seminarium-til-skolepraksis-i-naturteknik(9ccd6df0-2e12-11dc-aa58-000ea68e967b).html |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
- CVU Sønderjylland (Projektpartner)
- Frederiksberg Seminarium (Projektpartner)