Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet undersøger hvilke didaktiske logikker der ligger til grund for brugen af elevpræsentationer/fremlæggelser som læringsaktivitet efter erhvervspraktik og andre karrierelæringsaktiviteter i grundskolen.
Undersøgelsesspørgsmål:
•Hvilke didaktiske logikker kan identificeres i gennemførelsen af elevpræsentationer efter praktik med henblik på elevernes læring og selvrefleksion om uddannelse, job og arbejdsliv?
•Hvordan tilrettelægger læreren interaktion og dialog i forbindelse med elevpræsentationerne?
•Hvordan knyttes undervisningen til elevernes erfaringer, og hvordan repræsenteres indholdet i elevpræsentationerne?
•Hvilke tavsheder/træk af stilhed kommer til udtryk?
Kvalitativt projekt med empiri fra hhv. Norge og Danmark til caseanalyse.
Undersøgelsesspørgsmål:
•Hvilke didaktiske logikker kan identificeres i gennemførelsen af elevpræsentationer efter praktik med henblik på elevernes læring og selvrefleksion om uddannelse, job og arbejdsliv?
•Hvordan tilrettelægger læreren interaktion og dialog i forbindelse med elevpræsentationerne?
•Hvordan knyttes undervisningen til elevernes erfaringer, og hvordan repræsenteres indholdet i elevpræsentationerne?
•Hvilke tavsheder/træk af stilhed kommer til udtryk?
Kvalitativt projekt med empiri fra hhv. Norge og Danmark til caseanalyse.
| Status | Igangværende |
|---|---|
| Effektiv start/slut dato | 01/01/25 → 01/09/26 |
Samarbejdspartnere
- University of South-Eastern Norway (leder)
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- karrierelæring
- bearbejdning
- erhvervspraktik
- uddannelse og job
- vejledning
- KUI
- den kommunale ungeindsats