Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger hvilke didaktiske logikker der ligger til grund for brugen af elevpræsentationer/fremlæggelser som læringsaktivitet efter erhvervspraktik og andre karrierelæringsaktiviteter i grundskolen.

Undersøgelsesspørgsmål:
•Hvilke didaktiske logikker kan identificeres i gennemførelsen af elevpræsentationer efter praktik med henblik på elevernes læring og selvrefleksion om uddannelse, job og arbejdsliv?
•Hvordan tilrettelægger læreren interaktion og dialog i forbindelse med elevpræsentationerne?
•Hvordan knyttes undervisningen til elevernes erfaringer, og hvordan repræsenteres indholdet i elevpræsentationerne?
•Hvilke tavsheder/træk af stilhed kommer til udtryk?

Kvalitativt projekt med empiri fra hhv. Norge og Danmark til caseanalyse.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2501/09/26

Samarbejdspartnere

  • University of South-Eastern Norway (leder)

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • karrierelæring
  • bearbejdning
  • erhvervspraktik
  • uddannelse og job
  • vejledning
  • KUI
  • den kommunale ungeindsats