Fremtidens Administrationsbachelorer: (Ud)dannelse til en administrativ faglighed i en omskiftelig offentlig sektor

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger empirisk hvordan professionsidentitet kan forstås og styrkes i professionsuddannelser, der uddanner studerende til en bred vifte af forskellige jobfunktioner, hvor de som nyuddannede studerende på den ene side skal være tilpasningsparat generalist og på den anden side varetage mere specialiserede funktioner.

Projektet følger et årgang studerende fra VIA Administrationsbacheloruddannelsen fra første semester indtil dimission og undersøger bl.a. hvordan de studerendes selvforståelse som administrationsbachelor, deres identifikation med faget/professionen og deres blik på egne og andres kompetencer og (job-)fremtiden udvikler sig igennem studiet.
AkronymFremAd
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato31/01/2030/06/26

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • administrationsbacheloruddannelsen
  • studerende
  • professionsidentitet
  • professionsforståelse