From dropout data to pedagogical doings: How dropout data is transformed in teacher education with the aim to educate most possible teachers for the future public school.

  • Buch, Anders (Projektleder)
  • Ottesen, Sofie (Projektdeltager)
  • Ljungdalh, Anders (Projektleder)
  • Smedegaard, Søren (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

The dropout rate of the teacher education challenges the already increasing teacher shortage, and
despite an increasing amount of knowledge on dropouts, it has not contributed to a falling dropout
rate. Through the lens of practice theory this project will map out how dropout data are enacted and
how it impacts different kinds of educational practices e.g. management and teaching, and through
this clarify how dropout data is used in organizational development to reduce teacher education
dropouts.

Lægmandssprog

Frafaldet på læreruddannelsen udfordrer den allerede stigende lærermangel, og på trods af
stigende mængder viden om frafald på videregående uddannelser, er frafaldet ikke blevet mindre.
Gennem et praksisteoretisk perspektiv kortlægger dette projekt, hvordan frafaldsdata bliver
omskabt, omdannet og omsat i uddannelsespraksisser som undervisning og ledelse for at
tydeliggøre, hvordan frafaldsdata anvendes i organisatorisk udvikling med henblik på at sænke
frafaldet på læreruddannelsen.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato03/02/2501/02/28

Samarbejdspartnere

  • Syddansk Universitet (leder)
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (Projektpartner)

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • praksisteori