Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet har fokus på lærer fortolkninger af kulturdimensionen, og på at udfordre praksisser i klasserummet med afsæt i kritisk sprogpædagogik og interkulturel kompetence. Det er et aktionsforskningsprojekt og lærerne har eksperimenteret med viden om sociale kategoriseringer og repræsentationer i arbejdet med kritisk diskursanalyse af andetgørelse i forbindelse med multimodalt tekstarbejde.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/13 → 18/03/16 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Aarhus Universitet (Projektpartner)
Emneord
- dannelse
- kompetenceudvikling
- professionsdidaktik
- didaktik
- aktionslæring
- læreprocesser
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.