Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektdesignet opgave bestod i, at der "ønskes en undersøgelse af, hvilke ønsker/behov/indgangsvinkler de studerende kommer med til uddannelserne. Hvordan er undervisningssituationen og undervisernes forståelse af og opmærksomhed på dette og på hvilke evt. nye præmisser skal vi (i)møde(komme) de studerendes behov og forudsætninger? Hvordan er samspillet/forståelsen mellem de unges forventninger og værdisæt og den måde undervisningen foregår på? Hvilke forskelle er der på de forskellige uddannelser og uddannelsessteder?"
Målet med dette projekt er:
at lave tydeligere pejlemærker af, hvordan de studerende forstår deres proces som studerende at forstå hvilke kulturelle logikker, der skabes blandt de studerende og de logikker, der styrer deres tænkning og handling
at forstå, hvordan undervisere, teknisk-administrativt personale samt ledelse, der skaber uddannelserne forstår denne proces, der både sker i hverdagspraksis og ved særlige markeringer og begivenheder.
Perspektivet for projektet er at skabe den viden, der er nødvendig, for at vi kan være bevidste om forholdet mellem de studerende og uddannelserne og på baggrund af viden om dette forhold skabe de læringsforløb og identifikations processer, vi ønsker.
Målet med dette projekt er:
at lave tydeligere pejlemærker af, hvordan de studerende forstår deres proces som studerende at forstå hvilke kulturelle logikker, der skabes blandt de studerende og de logikker, der styrer deres tænkning og handling
at forstå, hvordan undervisere, teknisk-administrativt personale samt ledelse, der skaber uddannelserne forstår denne proces, der både sker i hverdagspraksis og ved særlige markeringer og begivenheder.
Perspektivet for projektet er at skabe den viden, der er nødvendig, for at vi kan være bevidste om forholdet mellem de studerende og uddannelserne og på baggrund af viden om dette forhold skabe de læringsforløb og identifikations processer, vi ønsker.
Lægmandssprog
Et undersøgelsesdesign
Kort titel | projektdesign |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/09/10 → 23/01/11 |
Emneord
- studerende