Projektdetaljer
Beskrivelse
Hver gang nye studerende og undervisere træder ind i et klasserum, sætter det gang i nye spændende processer som samtidig er forbundet med udfordringer. Et britisk survey (C. Victor; P. Qualter, 2018) indikerer at ensomhed og følelsen af isolation er fremtræden hos ungdommen, og at de digitale medier øger disse følelser. Vi undersøger i projektet, hvordan underviserer på tværs af internationale landegrænser, arbejder med at skabe læringsmiljøer som er præget af tryghed og hjemmelighed. Vores nuværende undersøgelser viser, at det sociale tilhørsforhold, oplevelsen af at være en del af et fællesskab, er fundamentet for at viden og udvikling kan forekomme. Derfor undersøger vi og indsamler empiri der kan generere en tool box, der indeholder eksempler på hvordan man kan støtte elever og studerende, ved at man selv som underviser eksponere sig for lignede fysiske og psykiske mekanismer som er forbundet med at møde nye mennesker.
Nøgleresultater
How can exposure as an innovative and creative method – develop a more inclusive and human environment in the classroom? The ability to make students feel at home and safe in the classroom. Allow educators to reflect on their own actions and stimulate and challenge the actions of the other. The impact we expect is an awareness in the educators that will make them better and more comfortable in the situation of meeting new people.
Kort titel | Hospitality |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/09/19 → 30/04/22 |
Samarbejdspartnere
- Middle School Ferdinand
- Uddannelsesudvikling (leder)
- Region Midt
- Aarhus Universitet
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Sundhed, ernæring og livskvalitet
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge