Godt Købmandskab i det 21. århundrede - en teoretisk konceptualisering med anvendelse i praksis

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med dette projekt er at udvikle godt købmandskab som begreb og analyseredskab med en tre-sidet hensigt:
-At etablere en fælles forståelse af begrebet og et fælles sprog på tværs af de forskellige enheder under UCN Business, for derved at øge udbyttet af de enkelte forskningsprojekter under enheden.
-At sætte begrebet ind i en teorihistorisk kontekst og relatere det til en række andre teoretiske udviklinger indenfor områderne værdiskabelse, adfærd og governance på tværs af de fagligheder UCN Busi-ness rummer (Markedsføring, Finans, Service og Administration). Hensigten her er at opnå anerken-delse og forståelse af begrebet godt købmandskab i det omkringliggende samfund.
-At udvikle et ”doing good canvas” som et værktøj der kan hjælpe virksomheder til at vurdere de sam-fundsmæssige konsekvenser af deres forretningsmodel.

Lægmandssprog

Kan en historisk forståelse af godt købmandskab bidrage til forståelse og fremme af bæredygtighed i det 21. århundrede?
Kort titelGodt Købmandskab
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1931/07/21

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.