Grænser og nye koblinger i forhold til tid, sted og kontekster (LUG delprojekt B)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Delprojektet forsker i, udvikler og formidler ny viden om, hvordan synkrone læringsmiljøer inden for fire forskellige teknologi- og kompetencefelter kan anvendes til gavn for uddannelsesinstitutioner, myndigheder og borgere i Regionen. De fire områder er:
a) Borger- og medarbejdernære hverdagsteknologier
b) Stedfortræderteknologier
c) Synkrone online læringsmiljøer
d) 3D-netbaserede kollaborationsværktøjer

Effekter af delprojekt B:
• Empowerment af regionens borgere i forhold til interaktion med myndigheder og institutioner
• At optimere og udvikle underviseres og studerendes kompetencer til at arbejde med stedfortræderteknologier for derved at klæde dem på til det professionelle arbejde
• Bedre undervisnings- og vejledningsmiljøer i uddannelserne, højnelse af studerendes og underviseres kompetencer i forhold til arbejde og erfaring med synkron online kommunikation i læringsarbejde.
• At geare og forberede regionens virksomheder og uddannelsesinstitutioner til arbejdet med 3Dværktøjer i uddannelse og arbejde.

Projektets outputs:
• Udvikling af designeksempler på borgernære kommunikationsmodeller, designs for ekspertvidenmiljøer for ansatte i regionen, kortlægning af erfaringer med stedfortræderteknologi, design eksempler vedr. brug af synkrone læringsmiljøer og 3 D virtuelle læringsmiljøer

LUG-projektet er finacieret af Den Europæiske Regionalfond med 6 mio kr. UCSJ og RUC medfinansierer resten - ialt 12 mio.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/1331/12/14

Finansiering

  • Den Europæiske Fond for Regionaludvikling: 6.000.000,00 kr.
  • Roskilde Universitet: 6.000.000,00 kr.

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.