Green Transition of Education and Educational Technology

Projektdetaljer

Beskrivelse

GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet, i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt CFU (KP) og Exfluency.

Lægmandssprog

GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet - i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt CFU (KP) og Exfluency.
Kort titelGreenEdTech
AkronymGET
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/05/2230/04/26

Samarbejdspartnere

  • Aalborg Universitet (leder)
  • Innovationsfonden
  • Københavns Professionshøjskole
  • Exfluency
  • CFU

Emneord

  • forskning
  • interventionsstudie
  • mixed methods
  • etnografi
  • aktionsforskning
  • Design Based Research
  • Børn og unge
  • samskabelse
  • skoleudvikling
  • transformation
  • didaktik
  • uddannelse for bæredygtighed
  • grøn omstilling
  • transformativ læring
  • Innovation
  • samskabelse