Grib engagementet i de musiske fællesskaber - om mødet mellem specialpædagogik og kunstpædagogik i skolens specialklasser

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet er et følgeforskningsprojekt knyttet til Grib engagementet udmøntet lokalt i specialklasser i Aarhus kommune. Projektet er i samarbejde med Børnekulturhuset i Aarhus. Følgeforskningen indbefatter feltarbejde, refleksionsfora, empiriværksteder og formidling omhandlende kulturens- og æstetikkens betydning for etablering af betydningsfulde fællesskaber og disses betydning for børns trivsel. Projektet retter også opmærksomheden mod pædagogers rolle i samarbejdet med kunstnere og børn i de æstetiske fællesskaber.

Nøgleresultater

I proces...
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato10/11/2131/12/22

Emneord

  • Børn og unge
  • æstetiske fællesskaber
  • kunstnere
  • specialklasser
  • specialpædagogik
  • trivsel
  • følgeforskning
  • empiriværksteder
  • pædagogers rolle