How has social educators’ practice with the UN's Global Goals for Sustainable Development (SDGs) developed from 2015-2022 in Scandinavian outdoor kindergartens?

  • Møller-Jensen, Karen (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Et systematisk litteratur review af international med fokus på skandinavisk peer review forsknings artikler om pædagogisk praksis i området Early Childhood Education for Sustainable Development i perioden 2015-2022

Lægmandssprog

Bæredygtig udvikling i dagsinstitutioner. International og afgrænsning til skandinaviske undersøgelse af, hvad pædagoger gør i praksis når de arbejder med bæredygtig udvikling i udendørs i dagtilbud

Nøgleresultater

Der er mønstre af ureflekteret common sense praksis. Området er præget af manglende, pædagogisk viden og faglig usikkerhed på hvordan der arbejdes med området i praksis. Der er også også stor motivation blandt pædagoger til at danne sig i området og tilegne sig ny viden og nye færdigheder.
Kort titelSocial Educator Early Childhood Education for Sustaniable Development
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2201/01/23

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bæredygtig udvikling
  • dagtilbud
  • udendørs