Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Et systematisk litteratur review af international med fokus på skandinavisk peer review forsknings artikler om pædagogisk praksis i området Early Childhood Education for Sustainable Development i perioden 2015-2022
Lægmandssprog
Bæredygtig udvikling i dagsinstitutioner. International og afgrænsning til skandinaviske undersøgelse af, hvad pædagoger gør i praksis når de arbejder med bæredygtig udvikling i udendørs i dagtilbud
Nøgleresultater
Der er mønstre af ureflekteret common sense praksis. Området er præget af manglende, pædagogisk viden og faglig usikkerhed på hvordan der arbejdes med området i praksis. Der er også også stor motivation blandt pædagoger til at danne sig i området og tilegne sig ny viden og nye færdigheder.
Kort titel | Social Educator Early Childhood Education for Sustaniable Development |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/22 → 01/01/23 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- bæredygtig udvikling
- dagtilbud
- udendørs
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Social educators practice on Sustaniable development in Scandinavian Outdoor kindergarten
Møller-Jensen, K. (Oplægsholder), Nørgaard, A. K. L. (Anden rolle) & Vestergaard, J. M. (Paneldeltager)
27 apr. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg