Hvordan arbejdes der med FN´s verdensmål for bæredygtig udvikling (Sustainable Development Goals (SDGs)) i outdoor daginstitutioner?

Projektdetaljer

Beskrivelse

Mål: Udvikling af udendørspædagogik er rammerne for at fremme børns læring i bæredygtighed.
Metode: Indledningsvis scoping review, der samler flere enkelte studier på området i én artikel.

Lægmandssprog

Projektet undersøger pædagogisk praksis med at understøtte børnehave både formelle og uformelle læring i bæredygtighed gennem udendørspædagogik.
Projektet udvikler sig til et kollaborativt projektsamarbejde med studerende, pædagoger og institutioner m.fl.
Kort titelPædagogers arbejde i daginstitutioner med FN´s verdensmål for bæredygtig udvikling.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2031/12/21

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge
  • outdoor learning
  • outdoor education
  • børnehavebørn
  • bæredygtighed
  • Sustainability
  • Early Childhood
  • Kindergarten