Hvordan arbejdes der med FN´s verdensmål for bæredygtig udvikling (Sustainable Development Goals (SDGs)) i outdoor daginstitutioner?

  • Møller-Jensen, Karen (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Mål: Udvikling af udendørspædagogik er rammerne for at fremme børns læring i bæredygtighed.
Metode: Indledningsvis scoping review, der samler flere enkelte studier på området i én artikel.

Lægmandssprog

Projektet undersøger pædagogisk praksis med at understøtte børnehave både formelle og uformelle læring i bæredygtighed gennem udendørspædagogik.
Projektet udvikler sig til et kollaborativt projektsamarbejde med studerende, pædagoger og institutioner m.fl.
Kort titelPædagogers arbejde i daginstitutioner med FN´s verdensmål for bæredygtig udvikling.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2031/12/21

Samarbejdspartnere

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge
  • outdoor learning
  • outdoor education
  • børnehavebørn
  • bæredygtighed
  • Sustainability
  • Early Childhood
  • Kindergarten

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Konsulent

    Møller-Jensen, K. (Ekspert)

    27 apr. 2021

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

  • Fondsansøgning BUPLs forskningsfod

    Karen Møller-Jensen (Ekspert)

    31 maj 2021

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperAndet

  • Styregruppe arbejde

    Karen Møller-Jensen (Konsulent)

    1 aug. 2020 → …

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektsparring