Projektdetaljer
Beskrivelse
Aktionsforskningsprojektet har en kulturhistorisk tilgang (Vygotsky, 1978) og tager afsæt i, at al udvikling foregår i økologiske samspilsprocesser mellem individ og omgivelser (Bronfenbrenner, 1979).
Herudover er vi inspirerede af de fire bæredygtighedsdimensioner (UNESCO 2013, Grindheim m.fl. 2020), der udgør en baggrundsforståelse for vores analyser. Modellen udgør et integrativt syn på bæredygtig udvikling, som relaterer sig til dimensionerne; økologi, økonomi, sociale- og kulturelle forhold, og til den fjerde dimension, good governance, eller god styreform og ledelse.
Herudover er vi inspirerede af de fire bæredygtighedsdimensioner (UNESCO 2013, Grindheim m.fl. 2020), der udgør en baggrundsforståelse for vores analyser. Modellen udgør et integrativt syn på bæredygtig udvikling, som relaterer sig til dimensionerne; økologi, økonomi, sociale- og kulturelle forhold, og til den fjerde dimension, good governance, eller god styreform og ledelse.
Kort titel | Bæredygtig udvikling på pædagoguddannelsen |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/02/23 → 30/09/25 |
Emneord
- Børn og unge
- bæredygtighed som livsfilosofi