Hvordan uddannes pædagoger 3: praktikinstitutionen som uddannelsesinstitution

  • Bayer, Martin (Projektdeltager)
  • Falkenberg, Helene (Projektdeltager)
  • Jensen, Noona Elisabeth (Projektdeltager)
  • Højberg, Inge Birgitte (Projektdeltager)
  • Rothuizen, Jan Jakob Egbert (Projektleder)
  • Togsverd, Line (Projektleder)
  • Bayer, Martin (Projektdeltager)
  • Jensen, Noona Elisabeth (Projektdeltager)
  • Falkenberg, Helene (Projektdeltager)
  • Højberg, Inge Birgitte (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    I betragtning om hvor centrale pædagoguddannelsens praktikker er i uddannelsen, såvel kvalitativt og kvantitativt, ved vi meget lidt om hvordan praktikuddannelse aktuelt forstås, fortolkes og forvaltes på praktikinstitutionerne. Det undersøges i dette projekt, som stiller spørgsmålene:
    • Hvordan forstår, fortolker og forvalter praktikinstitutioner i pædagoguddannelsen deres opgave som uddannelsesinstitutioner?
    • Hvilke dilemmaer og vanskeligheder oplever praktikuddannelsesinstitutionerne i forhold til det at varetage uddannelsesopgaven?
    • Og hvordan praktikuddannelse kan understøttes organisatorisk og institutionelt, sådan at de studerende bliver en del af læringsforløb og praksissammenhænge, der understøtter udvikling af professionsidentitet?
    AkronymHUP 3
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/07/1801/07/20

    Samarbejdspartnere

    • BUPL (leder)

    Emneord

    • pædagoguddannelsen
    • vekseluddannelse
    • professionsidentitet
    • praktiksted/uddannelsessted