Projektdetaljer

Beskrivelse

Udvikling af undervisnings situationer til et online format.

Lægmandssprog

Skole nedlukninger og hjemmeundervisning er gået hen og blevet tilbagevendende begivenhed og en præmis for lærer og elever. Hybrid animation vil i projektet prøve at udnytte netop de online mødeplatforme som en scene og se muligheder i det scenario, og lade eleverne producere en lille forstilling. Projektet er et samarbejde mellem Teater Refleksion og ALL, the Animation Workshop , VIA. Teater Refleksion er et dukke teater og ALL laver animationsfilm. Ideen var at kombinere de to medier på ZOOM . Øvelsen gik så ud på at udnytte de muligheder ZOOM kunne tilbyde, blandt andet det at dele skærm, sætte nogle deltagere i spotlight, lade genstande ""vandre" mellem de små felter med deltagernes ansigter, eller tage deltagere ud og ind af breakoutrooms og bruge det som en del af forestillingen. Der var sat et dogme op med temaet drømme og
forestillingen skulle begynde med dukketeater, have en animationsfilm sekvens og slutte med dukketeater.
Som forberedelse af deltagerne blev der lavet en instruktions video i hvordan deltagerne kunne lave figurer til henholdsvis dukkeføring og stopmotionanimatin. Deltagerne fik tilsendt en kasse med materialer og inspirations fotos.
Der blev i projektet afholdt testforløb med familie grupper og skoleklasser.

Nøgleresultater

Ideen fungerer bedst på mellemtrinnet, og helst i mindre klasser.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato08/04/2114/12/21

Samarbejdspartnere

  • Teater Refleksion (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge
  • creative learning
  • Æstetik, design og medier
  • Medier, kommunikation og sprog
  • Animation