I-STEM forskningsstrategi for Læreruddannelsen, UCN

Projektdetaljer

Beskrivelse

Læreruddannelsen på UCN fremlægger hermed en forskningsstrategi, der fokuserer på I-STEM i grunduddannelsen og i EVU. Strategien indgår som et led i at op-timere forskningen indenfor området med I-STEM. I forskningsstrategien anvendes betegnelsen I-STEM. Forskningsstrategien for I-STEM er baseret på resultaterne af en systematisk gennemgang og en teoretisk ramme for I-STEM (Thibaut et al., 2018). I forskningsoversigten anbefales fem kategorier for undervisningspraksis. Kategorierne anses for de mest afgørende for ”integreret STEM”. Viden og erfaringer med de fem kategorier er begrænset. Den endelige ramme består af fem karakteristiske, men relaterede nøgleprincipper: Integration af STEM-indhold, problemcentreret læring, undersøgelsesbaseret læring, designbaseret læring og kooperativ læring. Disse principper er forankret i et socialt konstruktivistisk syn på læring.

Nøgleresultater

Forskningsstrategi
Kort titelI-STEM
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2201/01/27

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • I-STEM undervisning