Identifikation af unge med særlige behov for vejledning

  • Hansen, Jens Ager (Projektdeltager)
  • Jessing, Carla Tønder (Projektleder)
  • Larsen, Jette (Projektleder)
  • Day, Barbara Noel (Projektdeltager)
  • Hansen, Jens Ager (Projektdeltager)
  • Jessing, Carla Tønder (Projektleder)
  • Larsen, Jette (Projektleder)
  • Day, Barbara Noel (Projektdeltager)
  • Hansen, Jens Ager (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets mål
• Projektet vil definere begrebet ”unge med særlige behov for vejledning” i relation til påbegyndelse af ungdomsuddannelse, herunder udrede og diskutere sammenhængen mellem kontekst og unge med særlige behov, forstået som hvordan institutionerne kan medvirke til at begrænse, at der opstår ”særlige behov” for vejledning i overgangen.
• Projektet vil indsamle systematisk viden om, hvordan man i dag identificerer unge med særlige behov for vejledning, herunder screeningsmetoder. De anvendte metoder analyseres og diskuteres.
• På baggrund af det indsamlede udvikles metoder med henblik på målretning og professionalisering af vejledningen i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse
• Den indsamlede viden skal gøres tilgængelig for vejledere både ved konference og gennem skriftligt materiale

Beskrivelse

Projektets mål
• Projektet vil definere begrebet ”unge med særlige behov for vejledning” i relation til påbegyndelse af ungdomsuddannelse, herunder udrede og diskutere sammenhængen mellem kontekst og unge med særlige behov, forstået som hvordan institutionerne kan medvirke til at begrænse, at der opstår ”særlige behov” for vejledning i overgangen.
• Projektet vil indsamle systematisk viden om, hvordan man i dag identificerer unge med særlige behov for vejledning, herunder screeningsmetoder. De anvendte metoder analyseres og diskuteres.
• På baggrund af det indsamlede udvikles metoder med henblik på målretning og professionalisering af vejledningen i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse
• Den indsamlede viden skal gøres tilgængelig for vejledere både ved konference og gennem skriftligt materiale
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/11/0631/12/07