Illustreret forskningsformidling: "Game Localization"

Projektdetaljer

Beskrivelse

Udvikling og produktion af illustreret grafik til formidling af forskning produceret i led af projekt Game Hub Scandinavia 2.0.

Forskningsformidlingen omhandler lokalisering af spil; hvad det indebærer, hvem der arbejder med det, hvordan det udføres, og hvornår i spiludviklingen det bør inkluderes.

Formatet brugt til forskningsformidlingen er af genren Applied Comics kombineret med visuel storytelling. Formatet i produkterne er endvidere tilpasset digital distribution med mulighed for print.

Forskningen er produceret af samarbejdspartner Högsskolan i Skövde under projektet Game Hub Scandinavia 2.0

Lægmandssprog

Udviklingsprojektet Game Hub Scandinavia 2.0 har fælles produceret visuel, narrativt grafik med henblik på at formidle kompleks viden inden for området "Spiludvikling".

Nøgleresultater

I alt fire visuelle narrativer blev produceret, med titlerne:
1) Why localize your game?
2) When to implement Game Localization?
3) Who is involved in Game Localization?
4) How deep does Game Localization go?

I alt 45 sider fordelt mellem de fire forskningsemner.
Produktet vil gennem 2022 blive spredt ud til Game Hub Scandinavia 2.0's samarbejdspartnere, og gennem dem ud i partnernes lokale erhvervs- og virksomhedsmiljø inden for spiludvikling, herisær de lokale inkubatorer og accelerationsprogrammer.
Endvidere vil produktet blive anvendt af Marcus Toftedahl i hans fortsatte formidling og oplæg omkring emnet Game Localization fra 2022 og fremad.
Kort titelIllustreret forskningsformidling: "Game Localization"
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato08/11/2106/12/21

Samarbejdspartnere

  • Högskolan i Skövde (Projektpartner)
  • The Animation Workshop (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • forskningsformidling
  • kreativitet
  • storytelling
  • grafisk design
  • applied comics
  • kommunikation
  • digital distribution
  • sociale medier
  • netværksdistribution

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.