Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
PULS er et delprojekt under IMODUS og er forankret på læreruddannelsen i Campus Roskilde, UCSJ.
Projektets hovedintension er at integrere international forskning omkring professioner og udvikle et særligt koncept, der tilbyder de studerende udviklingsmuligheder, som de kan bruge i deres aktive uddannelses- og læringsproces omkring udvikling af professionsfaglighed.
Intensionen er hermed at tilrettelægge mulighederne for skabelsen af en professionskompetence indenfor undervisning i N/T – med ”værktøjer”, der kvalificerer de studerende til at tilrettelægge undervisning, der inkluderer både drenge og piger i folkeskolen. Projektets ambition er således inklusion ud fra såvel faglige som personlige og kønsmæssige deltagerforudsætninger
Den overordnede metodologi består af fire ”værktøjer”:
1. undervisningsplanlægning ved hjælp af P-CKemaer
2. lektionsstudier på skoler
3. Videoanalyse som empirisk grundlag for vurdering af undervisning.
4. udeundervisning
PULS-projektet er dermed afprøvning og videreudvikling af et didaktisk design, der skal resultere i en implementeringsmodel, der kan benyttes i læreruddannelsens andre fag. Det er PULS-projektets mål, at denne implementeringsmodel kan kvalificere læreruddannelsen i Campus Roskilde – også hvad angår rekruttering og fastholdelse.
Projektets hovedintension er at integrere international forskning omkring professioner og udvikle et særligt koncept, der tilbyder de studerende udviklingsmuligheder, som de kan bruge i deres aktive uddannelses- og læringsproces omkring udvikling af professionsfaglighed.
Intensionen er hermed at tilrettelægge mulighederne for skabelsen af en professionskompetence indenfor undervisning i N/T – med ”værktøjer”, der kvalificerer de studerende til at tilrettelægge undervisning, der inkluderer både drenge og piger i folkeskolen. Projektets ambition er således inklusion ud fra såvel faglige som personlige og kønsmæssige deltagerforudsætninger
Den overordnede metodologi består af fire ”værktøjer”:
1. undervisningsplanlægning ved hjælp af P-CKemaer
2. lektionsstudier på skoler
3. Videoanalyse som empirisk grundlag for vurdering af undervisning.
4. udeundervisning
PULS-projektet er dermed afprøvning og videreudvikling af et didaktisk design, der skal resultere i en implementeringsmodel, der kan benyttes i læreruddannelsens andre fag. Det er PULS-projektets mål, at denne implementeringsmodel kan kvalificere læreruddannelsen i Campus Roskilde – også hvad angår rekruttering og fastholdelse.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/11 → 01/09/14 |
Links | https://www.ucviden.dk/portal/da/projects/imodus%28f0403aea-13b7-468f-8296-2792b48a7933%29.html http://www.imodus.dk |
Emneord
- fastholdelse
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
IMODUS
Andersen, R. N. (Projektleder), Gynther, K. (Projektleder), Baagøe Nielsen, S. (Projektleder), Krab, J. (Projektdeltager), Nortvig, A.-M. (Projektdeltager), Christensen, O. (Projektdeltager), Brodersen, M. (Projektdeltager) & Christiansen, R. B. (Projektdeltager)
01/10/11 → 01/03/14
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation