Implementering af tværprofessionelt peer-panel

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at udvikle et koncept til implementering af et tværprofessionelt peer-panel med studerende på tværs af de pædagogiske og samfundsfaglige uddannelser.

Lægmandssprog

Projektgruppen har udviklet et koncept for en måde at arbejde med tværprofessionelt peer feedback i form af et peer-panel bestående af studerende fra fire forskellige professionsbacheloruddannelser: Lærer-, Pædagog-, Administrationsbachelor- og Socialrådgiveruddannelsen.
Projektgruppen har arbejdet på at etablere en organisatorisk konstruktion af faste rammer og aftaler, involvering af nøglepersoner, didaktisk udarbejdelse af en kontinuerlig forberedende workshop for studerende, samt afholdelse af en forberedende workshop for involverede uddannelsesfaglige medarbejdere.

Nøgleresultater

Projektet har leveret to gennemløb af et tværprofessionelt peer panel på tværs af de pædagogiske og samfundsfaglige uddannelser, herunder:
- Udarbejdelse og afholdelse af forberedende workshop for involverede uddannelsesfaglige medarbejdere
- Udarbejdelse og afholdelse af tværprofessionelt peer-panel i foråret 2018
- Videreudvikling af og afholdelse af tværprofessionelt peer-panel i efteråret 2018
- Afsluttende leverance i form af en kort beskrivelse af anbefalinger til afholdelse af tværprofessionelle peer-paneler i uddannelser
Kort titelProjekt ID: 640
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/18

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • peer feedback
  • peer learning
  • peer panel
  • Tværfaglighed