Projektdetaljer
Beskrivelse
Et praksisnært kompetenceudviklingsforløb målrettet pædagoger og frontpersonale på Hanebjerg skoles HFO (Hillerøds Fritidsordning) med inkluderende fællesskaber og fritidspædagogik som omdrejningspunkt, samt et fokus på at understøtte udviklingen af det pædagogiske personale som ressourcepersoner.
Formålet med kompetenceudviklingen er, at pædagogerne og frontpersonalet gennem arbejdet med viden, afprøvning og refleksion udvikler øget kompetence til at kvalificere deres specialpædagogiske hverdagshandlinger og dermed optimere børnenes trivsel samt udviklings- og deltagelsesmuligheder i HFO-tiden. Dette for at øge inklusionen og muligheden for at fastholde flere børn i normalmiljøet.
Forløbet er tilrettelagt med en vekslen mellem kursusdage, praksiseksperimenter og sparring.
Formålet med kompetenceudviklingen er, at pædagogerne og frontpersonalet gennem arbejdet med viden, afprøvning og refleksion udvikler øget kompetence til at kvalificere deres specialpædagogiske hverdagshandlinger og dermed optimere børnenes trivsel samt udviklings- og deltagelsesmuligheder i HFO-tiden. Dette for at øge inklusionen og muligheden for at fastholde flere børn i normalmiljøet.
Forløbet er tilrettelagt med en vekslen mellem kursusdage, praksiseksperimenter og sparring.
Kort titel | Hanebjerguddannelsen 2 |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/21 → 30/06/22 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge