Projektdetaljer
Beskrivelse
Det overordnede formål med projektet er at øge elevernes trivsel og læring gennem fagdidaktisk at understøtte deres samarbejde i makkerpar i dansk og matematik. Projektet har fokus på, hvordan en undervisning med SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) kan udvikles parallelt i fagene dansk og matematik i 4. klasse, så elevernes deltagelse i og udbytte af disse fag styrkes. Denne sociofaglige inklusionsindsats understøttes af de interne ressourcepersoner (læse-, matematik og inklusionsvejledere) på skolerne, der deltager i projektet.
Der deltager i alt:
•19 4.klasser (ca. 450 elever),
•33 lærere (dansk og matematik),
•7 skolepædagoger,
•21 vejledere (læse-, matematik og inklusionsvejledere),
•7 afdelingsledere
•7 tværgående ressourcepersoner fra det kommunale ressourceteam
•4 konsulenter fra forvaltningen
Projektet sker i samarbejde med Hillerød skolevæsen og er støttet af A. P. Møller. Følgeforskningen er finansieret af Københavns professionshøjskole.
Der deltager i alt:
•19 4.klasser (ca. 450 elever),
•33 lærere (dansk og matematik),
•7 skolepædagoger,
•21 vejledere (læse-, matematik og inklusionsvejledere),
•7 afdelingsledere
•7 tværgående ressourcepersoner fra det kommunale ressourceteam
•4 konsulenter fra forvaltningen
Projektet sker i samarbejde med Hillerød skolevæsen og er støttet af A. P. Møller. Følgeforskningen er finansieret af Københavns professionshøjskole.
Akronym | INKLU SYKL |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 03/01/22 → 31/12/23 |
Links | https://sykl.kp.dk/ |