Inklusion i et børneperspektiv

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektet tager afsæt i en forståelse af, at børns perspektiver på inklusion og medinddragelse i evalueringsprocesser er vigtige, hvis vi skal undgå, at inklusion kommer til at foregå hen over hovedet på enkelte børn, og hvis vi ønsker at sikre, at ingen børn oplever at være på "tålt ophold". Dette forudsætter analytisk opmærksomhed på og interesse for, hvordan børnene i inklusionsforløb selv oplever at være aktive deltagende medlemmer i læringsfællesskaber ud fra deres egen aktuelle livssituation og de sociale sammenhænge, de befinder sig i. Ikke fordi børnenes umiddelbare lyst og vilje ukritisk skal være retningsgivende for, hvilke inklusionstiltag, der sættes i værk, men fordi viden om, hvordan og på hvilke måder de pædagogiske indsatser griber ind i børnenes livsverden, er uundværlig i det løbende arbejde med at kvalificere udviklingen af inklusionsarbejdet
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/04/1231/05/14

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.