Inklusion i teori og praksis

Projektdetaljer

Beskrivelse

”Inklusion i teori og praksis” er et forsknings- og udviklingsprojekt der er udviklet med det formål at skabe viden om inklusions og eksklusionsprocesser i pædagogisk arbejde i et tæt samarbejde mellem pædagogisk institutioner, studerende, undervisere og relevante forskningsmiljøer. ”Inklusion i teori og praksis” er et ambitiøs forsknings- og udviklingsprojekt, hvor vi vil skabe ny viden om, hvordan inkluderende pædagogik udmønter sig og skal udmønte sig i praksis. Det er samtidig et meget bredt funderet projekt, der arbejder med inkluderende pædagogik på i princippet alle pædagogiske områder, hvor pædagoger har deres virke, og med inddragelse af både pædagoger fra praksis, studerende, undervisere og eksterne forskere.

På den måde har vi en ambition om at skabe dybdegående og nuancerede forståelser af inklusion i teori og praksis, som et stærkt fundament til udvikling og formidling af disse forståelser i forhold til praksis og studerende. Dvs. der tilstræbes udvikling af handlingsvejledende viden på et deskriptivt grundlag.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/03/1031/12/12

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • inklusion