Projektdetaljer
Beskrivelse
Som undervisere i lærer- og pædagoguddannelserne skal vi uddanne de studerende til at arbejde ud fra principper om inklusion og mangfoldighed. Men hvordan står det egentlig til med disse principper i den uddannelseskultur, som præger professionsuddannelserne? På baggrund af observationer af klasseundervisning og fokusgruppeinterviews med etniske minoritetsstuderende fra tre uddannelser under Professionshøjskolen UCC opridses nogle af de strategier, de studerende anvender i mødet med institutionelle strukturer, undervisernes og de medstuderendes forventninger, samt det studiesociale miljø
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 04/04/11 → 03/10/12 |
Links | http://www.ucc.dk/udviklingogforskning/udviklings-ogforskningsprogrammer/diversitetogsocialinnovation/2125/1357637666/1357638123.html |
Emneord
- kultur
- lærerstuderende
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.