Innovative kompetencer hos modul 14-studerende ved de sundhedsfaglige professionsuddannelser ved VIAUC Campus Aarhus N

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formål:
At identificere og kvantificere innovation og innovative kompencer i de afsluttende professionsbachelorprojekter fra de sundhedsfaglige professionsuddannelser ved VIAUC Campus Aarhus N
Metode:
Der er udviklet et analyseværktøj, som kan anvendes til at identificere og kvantificere 10 tegn på innovation og innovative kompetencer i de afsluttende bachelorprojekter. 30 projekter fra de 5 sundhedfaglige uddannelser er analyseret og kvantificeret for innovation.
Resultater (uddrag):
Med hensyn til innovation og innovative kompetencer står projekterne relativt stærkest med hensyn til idégenerering, skabelse af værdi og helhedstænkning. Projekterne står relativt svagest med hensyn til risikovillighed, nytænkning af professions rolle og kreativitet.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato03/09/1201/02/13