Projektdetaljer
Beskrivelse
Nærværende projekt vil arbejde med styrkelse af arbejdet med praktikkens kompetenceområder mhp. 1. årsprøven gennem fokus på:
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)
Se Skive LU´s model for integreret praktik i bilag1
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)
Se Skive LU´s model for integreret praktik i bilag1
Lægmandssprog
Nærværende projekt vil arbejde med styrkelse af arbejdet med praktikkens kompetenceområder mhp. 1. årsprøven gennem fokus på:
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)
Nøgleresultater
Integration af undervisningsfag, praktik og Autoritet, dømmekraft og retorik i det nye livsoplysningsfag (LU23).
At den studerende opnår begyndende erfaringer med udvikling af egen lærerrolle samt indsigt i lærerprofessionen.
Se bilag 2 for nærmere oplysninger om projektets aktiviteter
At den studerende opnår begyndende erfaringer med udvikling af egen lærerrolle samt indsigt i lærerprofessionen.
Se bilag 2 for nærmere oplysninger om projektets aktiviteter
Kort titel | integreret praktik |
---|---|
Akronym | Inprak |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 10/01/23 → 30/06/23 |
Links | https://www.ucviden.dk/da/projects/læreruddannelsen-som-udviklingslaboratorium-for-god-undervisning- |