Integreret praktik. Læreragtighed -det fagpersonlige spor

Projektdetaljer

Beskrivelse

Nærværende projekt vil arbejde med styrkelse af arbejdet med praktikkens kompetenceområder mhp. 1. årsprøven gennem fokus på:
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)
Se Skive LU´s model for integreret praktik i bilag1

Lægmandssprog

Nærværende projekt vil arbejde med styrkelse af arbejdet med praktikkens kompetenceområder mhp. 1. årsprøven gennem fokus på:
1)Undervisningspraktikkens fagpersonlige indhold og udbytte, bl.a. gennem en forståelse af egen lærerrolle ud fra begrebet læreragtighed
2)At Undersøgelsespraktik 2 støtter op om den studerendes mulighed for at nå til indsigt i lærerprofessionen gennem et fokus på professionens fag-personlige dimension, herunder en kontekst-, interaktions- og personbundet erfaringsbaseret viden
3)Det nye indholdsområde Autoritet, dømmekraft og retorik i faget Livsoplysning (LU23)

Nøgleresultater

Integration af undervisningsfag, praktik og Autoritet, dømmekraft og retorik i det nye livsoplysningsfag (LU23).
At den studerende opnår begyndende erfaringer med udvikling af egen lærerrolle samt indsigt i lærerprofessionen.

Se bilag 2 for nærmere oplysninger om projektets aktiviteter
Kort titelintegreret praktik
AkronymInprak
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato10/01/2330/06/23