Projektdetaljer
Beskrivelse
Ofte udvikles læringsspil til daginstitutionsbørn af designere, der er dygtige til at skabe indbydende platforme, men mangler viden om pædagogik og læring. Dette resulterer i spil, der baseres på forældede læringstilgange, og som kun i begrænset omfang bidrager til børns læring. I projektet ”intraprenant spildesign” laves om på dette. Her bliver pædagogstuderende hovedaktører i forhold til at udvikle læringsspil, der baseres på aktuel viden om pædagogik og læring. Projektet består af tre faser. I første fase undervises pædagogstuderende i spildesign og aktuel læringsteori i forhold til daginstitutionsbørn og de eksperimenterer med at designe læringsspil. I fase to placeres de studerende i forskellige daginstitutioner som led i deres praktikforløb, hvor de over
en periode på 6 måneder udvikler, afprøver og tester læringsspil målrettet børnene i den konkrete institution. I fase 3 samles og kvalificeres de udviklede spil af projektets undervisere og udbredes blandt studerende og undervisere på pædagoguddannelsen i UC Absalon.
en periode på 6 måneder udvikler, afprøver og tester læringsspil målrettet børnene i den konkrete institution. I fase 3 samles og kvalificeres de udviklede spil af projektets undervisere og udbredes blandt studerende og undervisere på pædagoguddannelsen i UC Absalon.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/23 → 31/12/24 |
Emneord
- Børn og unge
- Innovation
- Spiludvikling