Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med projektet er at udvikle kompetenceudvikling for lærere med henblik på at øge forekomsten af innovativ undervisning og læring, der anvender it ud fra faglige, pædagogiske og læringsmæssige begrundelser.
Resultater fra dansk og international forskning indgår i grundlaget for tilpasning af metoder til praksisnær kompetenceudvikling af lærere, med effekt også for elevers læringsudbytte, læreruddannelsernes undervisere, og deltagende lærerstuderende. Gennem erfaringerne fra projektet skabes generaliserbar
viden om sammenhænge mellem organisering af kompetenceudvikling, lærerkompetencer, innovativ undervisning og elevers læringsudbytte. Fokuseret og praksisnær kompetenceudvikling fremmer hensigtsmæssige didaktiske rutiner der frigør tid til mere undervisning.
Resultater fra dansk og international forskning indgår i grundlaget for tilpasning af metoder til praksisnær kompetenceudvikling af lærere, med effekt også for elevers læringsudbytte, læreruddannelsernes undervisere, og deltagende lærerstuderende. Gennem erfaringerne fra projektet skabes generaliserbar
viden om sammenhænge mellem organisering af kompetenceudvikling, lærerkompetencer, innovativ undervisning og elevers læringsudbytte. Fokuseret og praksisnær kompetenceudvikling fremmer hensigtsmæssige didaktiske rutiner der frigør tid til mere undervisning.
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Interventionsdesign og - praktikker
Skott, C. K., Graf, S. T. & Georgsen, M.
12/12/13 → 31/12/15
Projekter: Projekt › Forskning
-
Tværgående forskningsprojekt om organisation, ledelse og it i folkeskolen
Hansbøl, M., Gylling, M., Christiansen, R. B. & Ryberg, B.
01/08/13 → 31/12/15
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg
Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., Hansen, T. I. & Skott, C. K., 20 aug. 2018, Innovativ undervisning med IT. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., Hansen, T. I. & Skott, C. K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 7-15 9 s. (Didaktiske studier, Bind 4). (Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg, Bind 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg
Hansen, T. I., Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T. & Skott, C. K., 20 aug. 2018, Skoleudvikling med it. Bundgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., Hansen, T. I. & Skott, C. K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 17-49 33 s. (Didaktiske studier). (Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg; Nr. I).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Innovativ undervisning med IT. Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
Bundsgaard, J. (red.), Georgsen, M. (red.), Graf, S. T. (red.), Hansen, T. I. (red.) & Skott, C. K. (red.), 20 aug. 2018, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. (Didaktiske studier, Bind 4). (Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg, Bind 2).Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Antologi › Forskning › peer review