Projektdetaljer
Beskrivelse
Informations teknologi (IT) er blevet en større og større faktor i at drive virksomheder mod innovation og økonomisk vækst både nationalt og internationalt (Levstek et al.2018). Når man ser mod litteraturen på området er IT governance (ITG) en af svarene til at drive virksomheder frem mod succesfuld it-implementering, der er dog en udfordring. ITG er udviklet til store organisationer, og passer derfor dårligt til SMV segmentet. I dette projekt undersøges det, hvordan danske it-leverandører samarbejder med deres kunder i SMV segmentet. Er der elementer fra ITG som bliver benyttet, og er der opmærksomhed mod ITG fra it-leverandørernes side?
Lægmandssprog
Informations teknologi (IT) er blevet en større og større faktor i at drive virksomheder mod innovation og økonomisk vækst både nationalt og internationalt (Levstek et al.2018). Når man ser mod litteraturen på området er IT governance (ITG) en af svarene til at drive virksomheder frem mod succesfuld it-implementering, der er dog en udfordring. ITG er udviklet til store organisationer, og passer derfor dårligt til SMV segmentet. I dette projekt undersøges det gennem kvalitative interviews, hvordan danske it-leverandører samarbejder med deres kunder i SMV segmentet. Er der elementer fra ITG som bliver benyttet, og er der opmærksomhed mod ITG fra it-leverandørernes side?
Nøgleresultater
Tillid er en nøglefaktor i samarbejdet mellem IT-leverandøren og kunden.
Der er et behov for øget fokus på kundens forretning.
Der er et behov for øget fokus på kundens forretning.
Kort titel | ITG i SMV'er |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 24/02/21 → … |
Emneord
- interview
- strategi
- innovation
- kommunikation
- it
- forskning
- kvalitativ metode
- implementering
- ledelse
- organisationsudvikling
- management
- markedsføring
- projektledelse