It og teknik – det er ikke lige mig. En undersøgelse af pædagogstuderendes tilblivelsesprocesser og selvforståelser i relation til it

Projektdetaljer

Beskrivelse

Preject: Hvilke erfaringer og selvforståelser har pædagogstuderende, når det drejer sig om it og teknologier? Og hvilke tilblivelsesprocesser ligger bag de studerendes it-rettede selvforståelser?

Lægmandssprog

Uanset hvilken pædagogisk arena man som kommende pædagog vil skulle udøve sin profession i, vil det være betydningsfuldt at kunne understøtte og udvikle barnets, den unges eller borgerens mulighed for at være aktør i både sit eget liv og i et demokratisk samfund – også når det gælder it og nye teknologier. Men som undervisere på pædagoguddannelsen møder vi flere studerende, som betragter sig selv som usikre og famlende, når det gælder anvendelsen af it og teknologier, Projektets formål er med et poststrukturalistisk afsæt at afdække de studerendes it-mæssige selvforståelser og tilblivelsesprocesser for på længere sigt at kunne udvikle professionsuddannelsens møde med de studerende i relation til læring og it.
Kort titelProgram for Læring og it
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato22/04/2001/03/21

Emneord

  • pædagoguddannelsen

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.