Projektdetaljer
Beskrivelse
Folkekirkens skoletjeneste Vestegnen, ved Mie Keinicke Hansen, henvender sig til All da de har en ide om at lave et anderledes og mere engagerende undervisningsmateriale der benyttter sig af rundprojektion af animerede kalkmalerier i en oppustelig dome. All tager de indledende møder hvor vi udvikler på ideen og kommer frem til et format der kunne være realistisk.
Produktet skal bestå af kalkmalerier som baggrund, hvor der kan forekomme små animationer: et vink, et blink, et slåen ud med armen (evt. mere, fx små scener som Jørgen der slås med dragen, men det afhænger af økonomien).
- Vi tænker, at to allerede eksisterende figurer på kalkmalerier skal gøres levende og optræde som fortællere og bevæge sig rundt på de andre kalkmalerier filmen igennem.
kirtetjenesten har fotos af kalkmalerier i høj opløsning der er taget, så det passer til dome-perspektivet.
Kirketjenesten laver også udkast til historie manuskript.
Kirketjenesten bliver henvist til et produktionsfirma der har arbejdet med kalkmalerier før. Derefter foregår kommunikationen mellem de to parter.
Produktet skal bestå af kalkmalerier som baggrund, hvor der kan forekomme små animationer: et vink, et blink, et slåen ud med armen (evt. mere, fx små scener som Jørgen der slås med dragen, men det afhænger af økonomien).
- Vi tænker, at to allerede eksisterende figurer på kalkmalerier skal gøres levende og optræde som fortællere og bevæge sig rundt på de andre kalkmalerier filmen igennem.
kirtetjenesten har fotos af kalkmalerier i høj opløsning der er taget, så det passer til dome-perspektivet.
Kirketjenesten laver også udkast til historie manuskript.
Kirketjenesten bliver henvist til et produktionsfirma der har arbejdet med kalkmalerier før. Derefter foregår kommunikationen mellem de to parter.
Nøgleresultater
Anvendelsen af animation, film og medier finder indpas flere ogflere steder.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 10/05/21 → 20/08/21 |
Emneord
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
- Skoler, fag og institutioner
- Medier, kommunikation og sprog
- Æstetik, design og medier