Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet er et komparativt udviklingsprojekt på bygningskonstruktøruddannelsen. Det undersøges om et frivilligt kursusforløb inden studiestart kan fremme fastholdelse af studerende. Gruppen af studerende som deltager i forløbet ”Kick-Start-Ugen” sammenlignes med gruppen af studerende som ikke deltager. Introforløbet fokuserer på studerende med gymnasial baggrund, og sigter mod at give disse studerende en basal viden om byggeteknik og materialer. I Kick-Start-Ugen indgår også studieseancer med studerende med håndværkerbaggrund, som deltager i et ”brush-Up kursus” der ligeledes er et frivilligt forløb.
Udvikling af forløbet er der anvendt den ”design based research” inspirerede ELYK-model.
Udvikling af forløbet er der anvendt den ”design based research” inspirerede ELYK-model.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 20/11/15 → 31/03/20 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv