KIU ( kompetenceløft i undervisningen ) og professionsdidaktik

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektets formål er

    1. At undersøge, på hvilke måder KiU forløbene sætter sig spor i praksis i skolen, og hvilke elementer i uddannelsen, der har betydning for dette.
    2. At udvikle anbefalinger til skolers organisationsmæssige tiltag, som kan støtte læreres praksisudvikling.
    3. At udvikle anbefalinger til prøveformer i KiU-uddannelsen.
    4. At identificere centrale elementer i - og anbefalinger til KiU-uddannelsesforløb for erfarne lærere, der ikke formelt har undervisningskompetence i et fag (en KiU didaktik).
    5. At udvikle form og indhold til et kompetenceudviklingsforløb for KiU-undervisere, på såvel kort sigt (støtte til og videndeling mellem undervisere der allerede er i gang), og på længere sigt.
    6. På baggrund af forskningen i KIU-didaktikken, at udvikle anbefalinger til den ordinære læreruddannelse - didaktisk og organisationsmæssigt.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato02/03/1531/12/16

    Emneord

    • professionsdidaktik
    • didaktik
    • kompetencer
    • læreprocesser

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.