Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
STEM er akronym for science, technology, engineering og mathematics. Både nationalt og internationalt er der efterspørgsel på elever og studerende med STEM-kompetencer. Der findes aktuelt ikke beskrivelser af STEM-kompetencer, som kan danne udgangspunkt for kompetenceorienteret STEM-undervisning.
Forskning har vist, at hvor der anvendes en integreret tilgang til STEM-undervisning, kan eleverne på et tilfredsstillende niveau anvende integrerede STEM-begreber, ræsonnere på et højere niveau, og de har en højere tiltro til egne evner.
I projektet sammentænker jeg internationale principper for integreret STEM-undervisning med en kompetencebeskrevet STEM-faglighed. Projektet vil bidrage med viden om, hvordan STEM-kompetencebeskrivelser kan danne udgangspunkt for kompetenceorienteret integreret STEM-undervisning.
Vejleder: Docent Susanne Dau, UCN Forskning og Udvikling.
Forskning har vist, at hvor der anvendes en integreret tilgang til STEM-undervisning, kan eleverne på et tilfredsstillende niveau anvende integrerede STEM-begreber, ræsonnere på et højere niveau, og de har en højere tiltro til egne evner.
I projektet sammentænker jeg internationale principper for integreret STEM-undervisning med en kompetencebeskrevet STEM-faglighed. Projektet vil bidrage med viden om, hvordan STEM-kompetencebeskrivelser kan danne udgangspunkt for kompetenceorienteret integreret STEM-undervisning.
Vejleder: Docent Susanne Dau, UCN Forskning og Udvikling.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/21 → 01/01/24 |
Projekter
- 1 Igangværende
-
I-STEM forskningsstrategi for Læreruddannelsen, UCN
Kirkegaard, P. O. (Projektleder)
01/01/22 → 01/01/27
Projekter: Projekt › Forskning