Projektdetaljer
Beskrivelse
Kompetenceudviklingsforløb for ledelsesteam af folkeskoler i Ringsted Kommune. Opgave:
Nationale mål for folkeskolen er, at mindst 80 procent af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test.
Ringsted Kommune er fortsat på vej imod indfrielse af de nationale mål, og arbejder ud fra en strategi om, at kompetent elevcentret ledelse er en essentiel ledelseskompetence, som understøtter målsætningen om at folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan.
Forvaltning og skoleledelser ønsker gennem ekstern sparring at videreudvikle ledelsespraksis og sikre en kulturforankring af elevcentreret ledelse
Kulturforankringen ønskes belyst med en vurdering af progression i 18/19. Vurderingen skal baseres på baggrund af en baseline og evaluering af resultatindikatorer.
Løsning:
- Facilitere forvaltning og skoleledelse i processen omkring projektets metodeudvikling.
- Skræddersyet oplæg som dialogmetode.
- Facilitering af workshop på fællesdage, herunder bistand til identifikation af relevant data, strategisk anvendelse af data, identifikation af indsatser med dokumenteret effekt.
- Individuelt tilpasset sparrings forløb til det enkelte ledelsesteam.
Nationale mål for folkeskolen er, at mindst 80 procent af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test.
Ringsted Kommune er fortsat på vej imod indfrielse af de nationale mål, og arbejder ud fra en strategi om, at kompetent elevcentret ledelse er en essentiel ledelseskompetence, som understøtter målsætningen om at folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan.
Forvaltning og skoleledelser ønsker gennem ekstern sparring at videreudvikle ledelsespraksis og sikre en kulturforankring af elevcentreret ledelse
Kulturforankringen ønskes belyst med en vurdering af progression i 18/19. Vurderingen skal baseres på baggrund af en baseline og evaluering af resultatindikatorer.
Løsning:
- Facilitere forvaltning og skoleledelse i processen omkring projektets metodeudvikling.
- Skræddersyet oplæg som dialogmetode.
- Facilitering af workshop på fællesdage, herunder bistand til identifikation af relevant data, strategisk anvendelse af data, identifikation af indsatser med dokumenteret effekt.
- Individuelt tilpasset sparrings forløb til det enkelte ledelsesteam.
Nøgleresultater
Folkeskolerne i Ringsted
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/18 → 30/06/19 |