Projektdetaljer
Beskrivelse
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole udvikler og ibrugtager digitale lærings-koncepter, -værktøjer- og metoder i et tempo, der modsvarer udviklingen i samfundet på dette felt i øvrigt. Det sker bl.a. med udgangspunkt en antagelse om at kommende generationer af studerende vil have forventning om fleksibel undervisning, i det lange lys uafhængigt af tid og sted, og med en digital relation som det eneste ultimativt nødvendige bindeled.
På den baggrund gennemføres et projekt med det mål at indføre e-læringselementer på 7. og 8. semester ved Bacheloruddannelsen i journalistik.
Som pilotptojekt er valgt faget Medieteori på 7. semester, som ved starten af semestret i februar 2013 kun udbydes som ren e-læring.
Projektet gennemføres i tæt samarbejde med virksomheden Redia, der står for udviklingen af en e-læringsplatform, som skal tages i brug i forbindelse med pilotprojektet.
På den baggrund gennemføres et projekt med det mål at indføre e-læringselementer på 7. og 8. semester ved Bacheloruddannelsen i journalistik.
Som pilotptojekt er valgt faget Medieteori på 7. semester, som ved starten af semestret i februar 2013 kun udbydes som ren e-læring.
Projektet gennemføres i tæt samarbejde med virksomheden Redia, der står for udviklingen af en e-læringsplatform, som skal tages i brug i forbindelse med pilotprojektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/07/13 → 30/06/15 |
Samarbejdspartnere
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (leder)
- Redia (Projektpartner)
Emneord
- blended learning
- e-læring
- medieteori
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.