Projektdetaljer
Beskrivelse
Udviklingsprojekt under STUK
Vidensindsamling, her i form af en systematisk forskningskortlægning og afsøgning af eksempler på lovende praksis i en dansk kontekst
På baggrund af videnskortlægningen udvælges to til tre foki på indhold, som er virkningsfulde og velegnet til en differentieret implementering i klasseundervisningen. Der udvikles undervisningsmaterialer i form af materialepakker, der afprøves og evalueres i samarbejde med praksis.
Afprøvningen og evalueringen gennemføres som en effektundersøgelse med før- og eftertest og kontrolgrupper i forhold til elevernes udbytte af den foran-drede undervisning. Implementeringen af undervisningspakken evalueres gennem brug af virtuelle logbøger, interviews, observationer af udvalgte undervisningsgange samt surveys til de implicerede deltagere: lærere, læsevejledere og ledere.
Materialepakkerne tilrettes efter afprøvning på baggrund af evalueringen og viden spredes gennem afholdelse af temadag.
Vidensindsamling, her i form af en systematisk forskningskortlægning og afsøgning af eksempler på lovende praksis i en dansk kontekst
På baggrund af videnskortlægningen udvælges to til tre foki på indhold, som er virkningsfulde og velegnet til en differentieret implementering i klasseundervisningen. Der udvikles undervisningsmaterialer i form af materialepakker, der afprøves og evalueres i samarbejde med praksis.
Afprøvningen og evalueringen gennemføres som en effektundersøgelse med før- og eftertest og kontrolgrupper i forhold til elevernes udbytte af den foran-drede undervisning. Implementeringen af undervisningspakken evalueres gennem brug af virtuelle logbøger, interviews, observationer af udvalgte undervisningsgange samt surveys til de implicerede deltagere: lærere, læsevejledere og ledere.
Materialepakkerne tilrettes efter afprøvning på baggrund af evalueringen og viden spredes gennem afholdelse af temadag.
Akronym | HUSK |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/08/21 → 05/01/24 |
Samarbejdspartnere
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Professionshøjskolen UCN
- Professionshøjskolen Absalon (leder)
- Københavns Universitet
- Aarhus Universitet
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Elever med lettere afkodningsvanskeligheder