Kortlægning og afprøvning af metoder og materialer til undervisning af elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets formål er, at lærere og læsevejledere får en øget opmærksomhed på den, ofte oversete, gruppe af elever med afkodnings- og stavevanskeligheder og på hvordan denne elevgruppes skriftsproglige udvikling kan understøttes. Projektet har endvidere fokus på læsevejlederens rolle som skolens læsekyndige
fagperson og den opgave læsevejlederen har i forhold til at understøtte kollegernes faglige udvikling i relation til undervisning i læsning, stavning og skrivning.
Kort titelHUSK
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/2101/06/24

Samarbejdspartnere

  • Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (leder)
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Københavns Universitet