Projektdetaljer
Beskrivelse
Baggrund er et stærkt ønske fra de involverede parter om at udvikle og forske i didaktiske designs, der understøtter læring i matematik vha. programmering.
Formålet er at udvikle didaktiske designs til matematikundervisning, der tager udgangspunkt i de kompetencer, der er relevante for elevernes fremtidige læring. samt at udvikle og videndele IT-didaktisk tænkning og viden ift. programmering og matematik.
Begrundelsen for projektet er at programmering og matematikundervisning kan udvikle kompetencer og læring hos eleverne, der er anvendeligt i deres fremtidige læring. Samt at projektet vil kunne kvalificere fagteamsamarbejdet på de involverede skoler.
Formålet er at udvikle didaktiske designs til matematikundervisning, der tager udgangspunkt i de kompetencer, der er relevante for elevernes fremtidige læring. samt at udvikle og videndele IT-didaktisk tænkning og viden ift. programmering og matematik.
Begrundelsen for projektet er at programmering og matematikundervisning kan udvikle kompetencer og læring hos eleverne, der er anvendeligt i deres fremtidige læring. Samt at projektet vil kunne kvalificere fagteamsamarbejdet på de involverede skoler.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/14 → 30/06/17 |
Links | http://www.kreakode.dk |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Skolen ved Søerne (Projektpartner)
- Coding Pirates (Projektpartner)
- Aalborg Universitet (Projektpartner)
Emneord
- matematik
- kodning
- programmering