Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet vil udvikle, implementere og evaluere praktiske læringsforløb ud fra en Inquiry Based Science Education (IBSE) tilgang og faglige temaer, i et krydsfelt mellem grundskolen (4. - 6. klassetrin) – ungdomsuddannelser (EUD, EUX og HTX) – videregående uddannelse (læreruddannelse). Det skal ske både ud fra et brobygningsperspektiv samt ud fra et ønske om at tiltrække flere unge til de tekniske og naturvidenskabelige uddannelser herunder fremme antallet af særligt drenge på EUX og EUD uddannelserne i regionen.
Forløbene udvikles i et samarbejde mellem lærere fra folkeskoler, EUD uddannelser samt undervisere fra UC SYD. Elever fra EUD og folkeskoler afprøver disse forløb sammen. For at sikre en langsigtet effekt indtænkes centrale områder i Folkeskolereformen, i form af de nye forenklede fællesmål. Derudover indtænkes den nye EUD reform, Aftalen om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser, i undervisningsforløbene.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1531/12/17