Projektet beskriver på baggrund af international forskning omkring børn og unges møde med kunst i Åben Skole regi de særlige oplevelses og læringspotentialer i disse processer. Herudover beskrives et samlende forsknings design til en national forsknings indsats på området.
Nøgleresultater
Kunstmødet ses som et ligeværdigt samspil mellem alle deltagende parter. Det vil sige bør, pædagoger/ lærere kunstnere og den institutionelle kontekst de indgår i
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Austring, B. D. & Sørensen, M. C., 4 feb. 2019, Skaperglede, engasjement og utforskertrang: Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Karlsen, K. H. & Bjørnstad, G. B. (red.). Oslo: Universitetsforlaget, s. 259-277
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling