KursKultur 2.0

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskning og videnindsamling i dette EU-projekt (Interreg) skal munde ud i tre tværfaglige undervisningsforløb med tilhørende materialer, hvor sprogundervisningen (tysk/dansk som nabosprog) kombineres med naturvidenskabelige fag (CLIL). Undervisningsforløbene er målrettet skoleelever i 8.-10. klasse, der lærer nabosproget. Eleverne skal i løbet af projektet møde og samarbejde for at løse en naturfaglig problemstilling. Formålet af projektet er, at nabosprog tysk hhv. dansk opleves som relevant og motivationen for at lære sproget dermed øjes. Sprogmøder forgår dels virtuelt, dels f2f i naturformidlende institutioner (åben skole).
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/07/1930/06/22

Samarbejdspartnere

  • UC SYD
  • Europa-Universität Flensburg
  • Christian-Albrechts-University of Kiel
  • Institut für Qualitätsentwicklung an Schulen Schleswig-Holstein
  • Regionskontor Sønderjylland-Schleswig (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • tysk
  • dansk
  • sprogmøde
  • nabosprog
  • integreret sprogundervisning
  • content and integrated language learning (CLIL)
  • undervisningsforløb
  • undervisningsmateriale
  • åben skole