Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at skabe solid empirisk viden om kvalitet i dagtilbud nationalt samt kvalitetens effekter for børn. Dermed besvares forskningsspørgsmålet:
”Hvilke effekter har gode dagtilbud for børns trivsel, dannelse, læring og udvikling? ”
I det fortløbende og fortsatte projekt indsamles observationsdata fra vuggestuer og børnehaver i kommuner. Data bearbejdes og præsenteres for de deltagende dagtilbud i en institutionsrapport og ved en tilbagemeldingssamtale. Der udarbejdes en samlet rapport over data fra hele kommunen/ alle de observerede institutioner.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2031/12/24

Samarbejdspartnere

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Styrket pædagogisk læreplan
  • Datainformeret praksisudvikling
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Kvantitativ forskning
  • Mixed Methods
  • Observation
  • Kvalitetsforskning
  • Tilsyn
  • Børn og unge
  • Kvalitet i dagtilbud
  • ECERS-3
  • ITERS-3
  • Leg
  • Plads og indretning
  • Rutiner
  • Omsorg
  • Dagtilbud
  • Læringsaktiviteter
  • Interaktion
  • Organisationsstruktur

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.