Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet er at udvikle og afprøve indsatser, der kan bidrage til, at øge udbredelsen og kvaliteten af tilbud om skoleskak. Hertil kommer at skoleskak i øget grad anvendes som en aktivitet, der styrker elevernes koncentrationsevner,
selvstændighed, evner til at vurdere og træffe beslutninger, og generelt styrker de faglige såvel som sociale kompetencer. Udgangspunktet er, at skoleskak er en interessant metode ift. inklusion, trivsel og matematik, men da det ikke
er noget ”mirakelmiddel”, er der som ved andre læringsaktiviteter brug for råd, vejledning, uddannelse og forankring som et modtræk til den personafhængighed, der ofte hænger sammen med initiativer som skoleskak.
Projektet er forankret i Videncenter for didaktik.
selvstændighed, evner til at vurdere og træffe beslutninger, og generelt styrker de faglige såvel som sociale kompetencer. Udgangspunktet er, at skoleskak er en interessant metode ift. inklusion, trivsel og matematik, men da det ikke
er noget ”mirakelmiddel”, er der som ved andre læringsaktiviteter brug for råd, vejledning, uddannelse og forankring som et modtræk til den personafhængighed, der ofte hænger sammen med initiativer som skoleskak.
Projektet er forankret i Videncenter for didaktik.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/15 → 31/12/16 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Dansk Skoleskak (Projektpartner)
Emneord
- matematik
- skoleskak
- inklusion