Kvalitet i validering

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet er at undersøge og styrke kvaliteten i arbejdet med realkompetence /validering inden for voksnes erhvervsuddannelser/ almen uddannelse. Udgangspunktet for forskningen er, en dynamisk kvalitetsmodel som Nordisk netværk for voksnes læring, NVL i 2013 udviklede for arbejdet med kvalitet i validering. Det centrale er at undersøge om modellen kan bidrage til øget forståelse af kvalitet og en styrket kvalitet i arbejdet med RKV/validering for uddannelsesinstitutioner
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato31/01/1631/12/17

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • validering
  • realkompetencer
  • kvalitet

Publikation

  • 1 Rapport
  • 1 Bidrag til bog/antologi

Quality in Validation of Prior Learning: Experiences from Work with the the Nordic Model for Quality in Validation of Prior Learning

Nistrup, U., Andersson, P. & Halttunen, T., 2017, NVL Nordisk nätverk för vuxnas lärande. 53 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil

Quality in VPL: Experiences in researching the practice of the Nordic Model for Quality in Validation of Prior Learning

Jørgensen, U. N., Hansen, K. A., Andersson, P., Halttunen, T. & Hansen, B. B., 1 aug. 2017, The learner at the Centre: Validation of Prior Learning strengtens lifelong learning for all: 2nd VPL-Biennale. Duvekot, R., Coughlan, D. & Aagaard, K. (red.). Houten/Aarhus: European Centre for Valuation of Prior Learning, s. 89-102 14 s. 5. (Series VLP Biennale, Bind 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Åben adgang
Fil