Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
At uddanne sig til lærer og pædagog indbefatter, at man udvikler en professionel identitet, som rækker ud over tilegnelsen af faglig viden, færdigheder og kompetencer. Et afgørende aspekt ved professionskvalificering er de studerendes egne dannelsesprocesser, som bl.a. indbefatter udviklingen af en etisk og eksistentiel stillingtagen som forudsætning for kunne udøve dømmekraft som professionel i pædagogisk praksis. Vi antager, at disse dannelsesprocesser er vigtige at sætte fokus på – ikke mindst set i forhold til den høje andel af meget unge og sårbare studerende på lærer- og pædagoguddannelsen.
Vi antager desuden, at lærer- og pædagogstuderendes eksistentielle udvikling hænger sammen med deres mulighed for at udvikle professionel identitet og dømmekraft.
Vi antager desuden, at lærer- og pædagogstuderendes eksistentielle udvikling hænger sammen med deres mulighed for at udvikle professionel identitet og dømmekraft.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/18 → 01/12/19 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Uddannelse, professioner og erhverv
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Professionel identitetsudvikling af lærer- og pædagogstuderende : posterpræsentation
Groth, L. (Oplægsholder), Kirkeby, M. B. (Oplægsholder), Groth, L. (Oplægsholder) & Kirkeby, M. B. (Oplægsholder)
30 apr. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil